Obiettivu
Per valutà a fattibilità è a sicurezza di a terapia cù ossigenu iperbarica (HBOT) in i pazienti cun fibromialgia (FM).
Cuncepimentu
Un studiu di coorte cù un bracciu di trattamentu ritardatu utilizatu cum'è paragone.
Sughjetti
Diciottu pazienti diagnosticati cun FM secondu l'American College of Rheumatology è un puntuatu ≥60 nantu à u Revised Fibromyalgia Impact Questionnaire.
Metodi
I participanti sò stati randomizzati per riceve un interventu HBOT immediatu (n = 9) o HBOT dopu un periodu d'attesa di 12 settimane (n = 9). L'HBOT hè statu amministratu à 100% d'ossigenu à 2,0 atmosfere per sessione, 5 ghjorni à settimana, per 8 settimane. A sicurezza hè stata valutata da a frequenza è a gravità di l'effetti avversi segnalati da i pazienti. A fattibilità hè stata valutata da u recrutamentu, a ritenzione è i tassi di conformità à l'HBOT. Tramindui i gruppi sò stati valutati à u principiu, dopu l'interventu HBOT è à 3 mesi di seguitu. Strumenti di valutazione validati sò stati utilizati per valutà u dolore, e variabili psicologiche, a fatigue è a qualità di u sonnu.
Risultati
Un totale di 17 pazienti anu cumpletatu u studiu. Un paziente s'hè ritiratu dopu a randomizazione. L'efficacia di l'HBOT era evidente in a maiò parte di i risultati in i dui gruppi. Questa migliurazione hè stata mantenuta à a valutazione di seguitu à 3 mesi.
Cunclusione
L'HBOT pare esse fattibile è sicura per l'individui cun FM. Hè ancu assuciata à un funziunamentu globale miglioratu, sintomi ridotti di ansietà è depressione, è una qualità di sonnu migliorata chì hè stata mantenuta à a valutazione di seguitu à 3 mesi.

Cr:https://academic.oup.com/painmedicine/article/22/6/1324/6140166
Data di publicazione: 24 di maghju di u 2024